kalendārs
Pasākumos var notikt fotogrāfēšana vai filmēšana, fotogrāfijas var tikt izmantotas izglītības iestādes publicitātes pasākumiem.

9. - 13.12.
Klašu konkurss - izstāde „Ziemassvētku dekorācija”.

17.12.
Izliekam I semestra vērtējumus.

18.12.
Pedagoģiskās padomes sēde.

19.12.
Ziemassvētku izrādes ģenerālmēģinājums (8:30 – 13:00).

19.12.
Sekmēs veiksmīgāko skolēnu un viņu vecāku pieņemšana pie skolas direktora.

20.12.
Ziemassvētku pasākums 1.-12. klašu skolēniem (skolas Aktu zālē).

20.12.
Liecību izsniegšana.

23.12. – 3. janvāris
Skolēnu Ziemas brīvdienas.

visi pasākumi
vecākiem
skolotājiem

20. novembrī Madlienas vidusskolas 6. klases skolēni vairāku stundu garumā darbojās kopā ar jaunajiem arhitektiem projekta „Skolnieks. Pētnieks. Pilsētnieks.” darbnīcā, kuras tēma: [IZ]DZĪVOŠANA.

Nodarbībā uzsvars tika likts uz trim arhitektūras pamatīpašībām: lietderība (vajadzība, vēlmju un iespēju samērojamība, ēku daļas), izturība (konstrukcijas), skaistums (dekoratīvie elementi).
Vispirms skolēni skatījās prezentāciju un diskutēja par to, kā izvēlas formu un materiālu būvei, piemēram, mongoļu jurtai ir puslodes forma, lai tā nesagāztos stepes vējos. Tā ir saliekama, jo jāpārvieto. Tā būvēta no koka, lopu ādām un vilnas auduma, jo tās iemītnieki ir lopkopji. Jurtai ir jābūt drošai, lai pasargātu iemītniekus no dažādiem ārējiem apstākļiem.

Tad skolēni sadalījās grupās, izvilka vienu kartīti no katras krāsas un sākās darbs pie kolāžas veidošanas atbilstoši saņemtajām kartītēm:
– VIRZIENS | VĒRTĪBAS | DRAUDI | LIEKAIS
– [dzeltens] uz priekšu | uz augšu | uz leju | zigzagā
– [sarkans] saule | vējš | ūdens | zvēri
– [zaļš] mode | krāsa | materiāls | konstrukcijas veids
– [zils] ticība | tehnoloģijas | tradīcijas | nacionālā identitāte
– Noslēgumā katra grupa prezentēja savas idejas un darbus.

Skolēni par nodarbību:
„Man ļoti patika komandas darbs. Sapratu, ka jābūt atklātai un jāizsaka savas domas. Visi bijām draudzīgi, viens otram palīdzējām. Mans uzdevums bija salīmēt kopīgi izveidoto kolāžu. Es to paveicu veikli un kārtīgi. Arī nākošgad vēlos nodarbību ar jaunajiem arhitektiem.”

„Ļoti interesanta un izglītojoša bija jauno arhitektu prezentācija. Veidojot savu darbu, uzklausījām viens otra idejas, izvērtējām tās un kopīgi realizējām. Mūsu darba ideja bija par cilvēku pamestajiem dzīvniekiem. Es iemācījos, ka pret dzīvniekiem ir jāizturas tāpat kā pret cilvēkiem; dzīvnieki ir jāmīl, par tiem jārūpējas. Savu darbu veicu apzinīgi un kvalitatīvi. Arī turpmāk gribētu šādas nodarbības”

„Nodarbība bija interesanta. Tajā sapratu, ka arhitekta profesija ir ļoti sarežģīta. Mācījos sadarboties ar komandas biedriem, uzklausīt pārējos, lai nonāktu pie kopējas idejas, kā arī sava darba prezentēšanu klases priekšā. Tās ir lietas, kas mums būs vajadzīgas ne tikai skolā, bet arī dzīvē, lai veiksmīgi strādātu komandā.”

„Nodarbība bija ļoti laba un pamācoša. Tā mudināja padomāt, kas manā dzīvē ir vērtība un bez kā es noteikti varu iztikt. Bet vai gribu? Man bija brīnišķīga grupa un ļoti jauka arhitekte, kura palīdzēja mums nonākt pie kopīgas idejas, kad radās strīdi. Mūsu grupas arhitekte bija ļoti draudzīga, saprotoša, spēja atbildēt uz visiem mūsu jautājumiem.”

Paldies arhitektu komandai: Ievai Skadiņai, Barbarai Bulai, Norai Saulespurēnai un Renātei Pablakai, kā arī Indrai Ķempei.

6. klases audzinātāja: Ligita Ridūze
Foto: I. Skadiņa un L. Ridūze

 

stundu saraksts
informācija
sveicam!
Madlienas vidusskolas
Darbības mērķis: ⇅

Uzdevumi: ⇅

Prioritātes: ⇅

skolēniem