Nordplus Junior 2021
Projekta Nordplus Junior 2021 (Nr. NPJR – 2021/10122) “Kopīgas vērtības mūsu kultūras mantojumā un dabas daudzveidībā” (“Sharing values in our culture heritage and nature diversity”) aktivitātes turpinās. Laika posmā no 11.04.2022. – 15.04.2022. bija plānota igauņu skolēnu vizīte Madlienā, taču gan ģeopolitiskās situācijas, gan dažādu citu apstākļu ietekmē skolēnu apmaiņas vizīte nenotika. Saviem igauņu draugiem sagatavojām nelielu video prezentāciju kā pateicību par mūsu sirsnīgo uzņemšanu Narvā (Igaunija) oktobra mēnesī.
Dažus pasākumus, kuri bija saplānoti un nebija iespējams atcelt, realizējām kopā ar ukraiņu skolēniem, kuri šobrīd ir mūsu pulkā. Viens no tiem bija Tērvetes dabas parka apmeklējums.
8. klases skolēnu domas par aktivitātēm Tērvetes dabas parkā:
“13. aprīlī kopā ar klasi un ukraiņu jauniešiem devāmies projekta aktivitātē uz Tērvetes dabas parku. Man ļoti patika braukt ar bānīti uz Zaļo klasi. Bānītis nedaudz kratījās un tas bija jautri. Zaļajā klasē tikām sadalīti grupās. Katrai grupai bija savs uzdevums. Mūsu uzdevums: saskaitīt, cik koku ir vienā km2 un aprēķināt, cik apmēram koku ir visā parkā. No koka dēļiem būvējām DaVinči tiltu, izmantojot iedoto instrukciju. Tiltam bija jābūt stabilam, lai pār to varētu pāriet ikviens komandas dalībnieks. Mums tas izdevās ļoti labi. Pēc nodarbības Zaļajā klasē devāmies pastaigā pa Tērvetes parku. Bija interesantas un mīlīgas rūķīšu mājiņas Rūķu pilsētiņā “Čiekure.” Tur uzpelējām kafejnīciņu, pasūtījām bulciņas un cepumiņus. Uzkāpām skata tornī, no kura pavērās burvīgs skats uz Tērveti. Ejot caur rūķu mežu, nonācām atrakciju laukumā. Mums bija uzdevums iziet labirintu. Tas bija satriecoši. Kādas divas reizes es iegāju un izgāju pa ieeju. Tad ar meitenēm sadevāmies rokās, lai nepazūdam un beidzot izgājām pa izeju. Manas sajūtas bija dažādas, bailīgas un priecīgas, jaukas un neaizmirstamas.”
“… patika, ka katrā komandā bija daži ukraiņu jaunieši, jo varēja runāt, praktizēties krievu un angļu valodā. Manas komandas uzdevums bija atpazīt koku ripas, sēklas un lapas. Uzzināju, kā izskatās dažu koku sēklas. Patika skatu tornis. No torņa paveras plašs skats uz Zemgales ainavu un uz Sprīdīša laimīgo zemi Tērvetes dabas parka mežā. Torņa augstums ir 39 m. Līdz 25 m platajai skatu platformai jāpārvar 153 koka pakāpieni. Uzkāpjot augšā sāpēja kājas, bet tas skats bija to vērts. Tas bija brīnišķīgs! Pēc skatu torņa devāmies uz labirintu. Iziet bija grūti, jo jau otrajā pagriezienā apmaldījos, bet tomēr bija jautri. Paldies skolotājai Ligitai par izzinošo, aktīvo un atraktīvo pasākumu!”
“… Zaļajā klasē bija interesanti uzdevumi, taču bija samērā grūti komunicēt ar ukraiņu jauniešiem, manu vājo krievu valodas prasmju dēļ, taču kopumā savu darbu veicām. Pēc garās un aktīvās pastaigas Tērvetes dabas parkā, skolotāja mūs pārsteidza ar siltām pusdienām Mamma Daba kafejnīcā – frī kartupelīši, kotletītes un dārzenīši, kā arī saldējums ar zemeņu mērci. Man pusdienas ļoti garšoja!”
“… Zaļās klases nodarbība man likās interesanta. Mūsu uzdevums bija mērīt koka augstumu, izmantojot senu metodi. Viss, kas nepieciešams, ir divi vienāda garuma taisni kociņi, kurus var atrast turpat mežaudzē. Kociņi jāsaliek perpendikulāri kopā un jāliek pie deguna. Pieliekot kociņus pie deguna, tie jāvīzē uz mērāmā koka stumbru tā, lai vertikālais kociņš būtu visa stumbra garumā. Brīdī, kad vertikālais kociņš sakrīt ar mērāmā koka stumbra augstumu, attālums no vietas, kur tika vīzēts uz koku, ir vienāds ar koka augstumu. Nomērot attālumu ar soļiem (pēdām) un izmērot soļa (pēdas) garumu, var arī uzzināt koka augstumu metros! Man vienmēr ir patikusi pastaiga pa pasaku mežu, kā arī interesanti bija staigāt pa labirintu.”
“… Mūsu uzdevums bija noteikt attālumu no viena staba līdz otram stabam, izmantojot 3 dažādas metodes – pēc acumēra, ar soļu (pēdu) metodi, kā arī ar speciālu koka cirkuļveida mērinstrumentu pa metram. Mums mērījumi ļoti atšķīrās. Pareizais bija 100 m. Nodarbībā labāk izpratu viena ha lielumu, kā arī uzzināju, cik daudz meža Latvijā ir uz vienu iedzīvotāju.”
“… šī ekskursija vēl vairāk saliedēja mūsu klasi. Es noteikti vēlētos šādas izzinošas ekskursijas!”
Ligita Ridūze – projekta koordinatore, 8. klases audzinātāja