Multimediju performance: „Dzīvā glezna”
22.09.2020.


10. septembrī 7. klases skolēni programmas „Latvijas skolas soma” ietvaros devās uz Cēsīm, lai apmeklētu izstādi „Multimediju performanci „SIMBOLISMS” („Dzīvā glezna”), kas ir veltījums simbolismam Latvijas mākslā un kurā jaunās krāsās, skaņās un kustībā uzmirdz vairāk nekā 40 spilgtākās tālaika gleznas. Jaunās multimediālās izstādes tēmas ir „Mīts – Cilvēks – Daba” (vizuāli/ skaniski/ poētiski). Multimediālā simbolisma mākslas izstāde ir digitāli izglītojošs mākslas – mūzikas – literatūras projekts, kas īpašā mākslas performancē iepazīstina ar izcilu 20.gs. Latvijas kultūras personību daiļradi.

Tajā redzami tādu latviešu vecmeistaru kā Jaņa Rozentāla, Vilhelma Purvīša, Johana Valtera, Pētera Kalves, Rūdolfa Pērles u.c. autoru darbi, kas savulaik Latvijas valsts simtgades ietvaros izstādīti Parīzē, Orsē muzejā. Mūsdienīgiem tehnoloģiskajiem risinājumiem veidotā izstāde ir ļoti labs veids, kā ar mākslu iepazīstināt bērnus. Izcilais pianists Andrejs Osokins ieskaņojis melodijas katram mākslas darbam un visam priekšnesumam kopumā, interpretējot triju izcilo latviešu simbolisma laika skaņražu – Jāzepa Vītola, Emīla Dārziņa un Jāņa Mediņa – darbus. Unikālo skaņu celiņu papildina Edvarta Virzas, Zemgaliešu Birutas dzeja, ko ierunājuši aktieri Sandra Kļaviņa, Voldemārs Šoriņš un Jēkabs Reinis.

Skolēnu viedokļi par izstādi:
Bruno: „Izstādē bija ļoti interesantas V. Purvīša, J. Rozentāla u.c. mākslinieku gleznas. Mākslas darbiem efektu piedeva tas, ka fonā runāja aktieri un spēlēja mūzika. Gleznas atdzīvojās.”
Kristīne: „Pirms izstādes manī bija tāds satraukums, neziņa, kas sagaida. Man ļoti patika izstāde „Dzīvā glezna”. Bija interesanti vērot, kā brīnišķīgie mākslas darbi atdzīvojas. Visspilgtāk iezīmējās visādas mītiskās gleznas, kā arī glezna, kur bērni peldas.”
Laura: „Izstāde bija ļoti interesanta. Man īpaši patika darbi no tēmām „Cilvēki” un „Daba”.
Sofija: „Izstādē man patika tas, ka latviešu mākslinieku gleznas tika parādītas kā filmiņa ar animācijas efektiem, dzeju un mūziku.”
Kristians: „Izstāde „Dzīvā glezna” bija tāda savāda. Nebiju iedomājies, ka tādā veidā var iepazīstināt ar mākslas darbiem.”

Pēc izstādes apmeklējuma devāmies uz Vecpiebalgas novada Inešiem. Pa ceļam pabijām Brežģa kalnā, uzkāpām 11 m augstajā skatu tornī, kas atklāts 2017. gadā, lai ieraudzītu Alaukstu un Inesi, kā arī Vecpiebalgas novada pakalnus. Aplūkojām vides objektu „Vecpiebalgas ūdensroze”, pārrunājām, kāda saistība brāļu Kaudzīšu „Mērnieku laikiem” ar Madlienu, un braucām uz Inešiem.

Inešos apmeklējām porcelāna ražotni. Uzzinājām interesantas lietas par balto mālu, par porcelāna trauku vēsturi un tapšanas procesu, kā arī izgatavojām sev mazus porcelāna kaķīšus. Ar fantastisku viesmīlību mūs pārsteidza eko vaska sveču „Gardenia Eco” ražotne. Karsta liepziedu tēja, medus un brīnišķā sveču smarža neatstāja vienaldzīgu nevienu. Uzzinājām, kā top ekoloģiskās sveces, apskatījām valsts prezidenta Egila Levita izlieto sveci (viņš Inešos viesojās 25. augustā), kā arī katrs pats izlēja sveci ar sev vēlamo smaržiņu un pagatavojām smaržiņus, kuros izmantojām Piebalgas pļavās lasītos ziediņus.

Ko par aktīvo un radošo ekskursijas daļu domā skolēni?
Roberts: „Man patika Brežģa kalna skatu tornis. Uzkāpjot augšā, varēja redzēt ezerus – Inesi un Alaukstu. Ļoti patika sveču liešana. Varēja izvēlēties smaržiņu, kura vislabāk patīk, lai pievienotu svecītei. Es izlēju svecīti ar melones smaržu.”
Elīza: „Man patika taciņa uz skatu torni Brežģa kalnā. Tornī līdz augšai es neuzkāpu, bet tāpat skats bija ļoti skaits un plašs. Diemžēl neredzēju ezerus. Ļoti interesants bija skolotājas stāstītais par pieminekli brāļiem Kaudzītēm (grāmatas „Mērnieku laiki” autoriem) pie Vecpiebalgas kultūras nama. Uzzināju, ka madlienietis Eduards Brencēns pirmais ir ilustrējis šo grāmatu. Tad sekoja silta liepziedu tēja un mājīguma sajūta sveču liešanas darbnīcā. Bija brīnišķīga uzņemšana.”
Nikola: „Porcelāna fabrikā daudz varēja uzzināt par porcelāna vēsturi, kā arī iepazīt krūzīšu un figūriņu tapšanas procesu. Jauki bija pašiem pamēģināt izliet porcelāna kaķīšus. Process bija interesants un aizraujošs.”

7. klases audzinātāja Ligita Ridūze

Madlienas vidusskolas

Darbības mērķis
Uzdevumi
Prioritātes

Skolas metodiskā darba prioritāte – Pedagogu sadarbība mācību procesā kompetenču pieejā balstīta mācību saturakvalitatīvai realizācijai

Skolas audzināšanas darba prioritāte – Veselīga dzīvesveida nozīmes aktualizācija mācību un audzināšanas darbā

Skolas saimnieciskā un administratīvā darba prioritātes – Atsevišķu izglītības iestādes telpu remonts, saskaņā ar izstrādāto Rīcības plānu un iestādes budžeta iespējām

Perspektīvā plānošana tuvākajam (2019.- 2021.) un tālākajam attīstības periodam ( 2020. -2027.)