Pasākums “Piedzīvojuma gars”
23.05.2021.


Nākamā balva 7. klases skolēniem ir āra pasākums “Piedzīvojuma gars.” Piedzīvojuma gars ir izglītības organizācija, kas vērsta uz personības attīstību grupas kontekstā. Šī pasākuma mērķis bija klases kolektīva saliedēšana caur dažādiem izaicinājumiem dabā. Tā bija iespēja ikkatram uzlabot savas spējas sadarboties un atbalstīt vienam otru. Tā bija mācīšanās kopā, jo visi uzdevumi bija veidoti tā, ka nepieciešams ir ikviens komandas dalībnieks, viņa spējas un zināšanas.

Tas bija 3 stundu garš piedzīvojums skolas teritorijā. Pasākuma laikā jaunieši pildīja atraktīvus izaicinājumus komandās. Bija arī komandas saliedēšanas uzdevumi. Visas aktivitātes balstītas neformālās izglītības metodēs un veidotas, lai veicinātu sekmīgāku komunikāciju, saliedētību, savu un citu spēju apzināšanos. Ar jauniešiem darbojās instruktore Santa Klodāne, kura sekoja līdzi uzdevumu izpildei un vadīja izvērtēšanu, kuras laikā dalībnieki atskatījās uz to, kā veicās ar uzdevuma izpildi, kas uzlabojums veiksmīgai sadarbībai nākotnē.

Ko par “Piedzīvojuma garu” saka paši dalībnieki?

Elīza: “Sākumā kopīgā aplī iepazināmies ar instruktori Santu. Tad sadalījāmies trijās grupās, saņēmām darba uzdevumus – izaicinājumus un pasākums varēja sākties. Uzdevumu bija daudz – kāju kutināšana, skolas darbinieku sasmīdināšana, kokā rāpšanās un kopīga bilde, piramīdas veidošana, dziesmas izdomāšana u.c. Kad komandu uzdevumiem laiks bija beidzies, instruktore kopā ar mums izvērtēja padarīto, saskaitīja punktus un izsniedza nopelnītos kartupeļus. Mēs ieguvām 20 kartupeļus.

Pēc nelielas pauzītes, bija spēle visiem kopā – kartupeļu pārvietošana no viena spaiņa otrā, kas novietoti pa diagonāli. Mums vajadzēja izdomāt stratēģiju, kā nogādāt kartupeli līdz otrajam spainim. Šo uzdevumu veicām vairākkārtīgi. Ar īpašu koncentrēšanos izdevās pārvietot tikai 13 kartupeļus – tas bija lielākais skaits.”

Roberts: “Man ļoti patika, jo veicām daudz un dažādus izaicinājumus, aktivitātes. Interesantākā bija klases komandas sadarbība kartupeļu spēlē. Diena bija ļoti aizraujoša, izklaidējoša un interesanta.”

Letīcija Elizabete: “Pasākumā man viss patika, patika komunicēt ar saviem klases biedriem. Viņi bija labi un diezgan saprotoši, spēja uzklausīt, ja bija kāda ideja. Par sevi uzzināju, ka varu būt arī komunikabla, jo tāda esmu tikai dažreiz. Arī to, ka varu dot labus padomus un spēju palīdzēt izšķirošā brīdī. Sevī mainīšu savu kautrīgumu, vairāk kontaktēšos ar visiem klasesbiedriem. Ja godīgi, šajā pasākumā es pārvarēju savas bailes un esmu ļoti pateicīga par to.”

Sindija: “Pasākuma norise bija pārdomāta, bija jautri. Ieguvu labu garastāvokli un jaunu spēļu idejas. Patika, ka pēc grupu darba bija arī visiem klasesbiedriem kopīgas spēles. Tur gan vajadzēja labi padomāt stratēģiju, lai paveiktu uzdevumu. Sākumā kārtīgi pastrīdējāmies, bet kur tad bez tā, tad. Te mācījāmies ieklausīties pārējos un pieņemt kopīgu lēmumu. Zinu, ka mums reizēm ir ļoti atšķirīgas domas un viedokļi, taču spējām sarunāties un vienoties. Neticēju, ka klase būs tik pozitīva un strādāt griboša. Iemācījos ieklausīties citu viedoklī, mācījos slāpēt vēlmi pārkliegt kādu, kas vēlas runāt vai arī izsaka savas domas.”

Raivis: “Man šis pasākums ļoti patika. Tas norisinājās ļoti skaistā un siltā laikā. Uzdevumi, kuri bija uzdoti ari bija dažādi un interesanti. Es noteikti ieguvu vairāk prasmes strādāt komandā. Es uzzināju, ka esmu ļoti kautrīgs, jo nebiju redzējis klasi visu mācību gadu. Ievēroju, ka klasesbiedri ir ļoti mainījušies, gan raksturā, gan izskatā. Es centīšos būt atvērtāks, lai veidotos labāka komunikācija.”

Agnese: “Es iemācījos strādāt komandā un, ja kaut ko nesaproti, tu vienmēr vari konsultēties ar klases biedriem.”

Kristīne: “Bija skaista, saulaina diena, ieradāmies uz pasākumu “Piedzīvojumu gars.” Sastājāmies draudzīgā, prieka un zinātkāres pilnā aplī un pasākuma vadītāja Santa mums uzdeva jautājumu: ,,Ko jūs sagaidāt no šī pasākuma?” Es atbildēju, ka sagaidu ekstrīmu un to es arī sagaidīju – smiekliem, ekstrīma pilnu saliedēšanās dienu. Šajā pasākumā es iemācījos darboties komandā, izpalīdzēt un vienmēr būt pozitīvai. Pēc pasākuma sirdī bija prieks, laime un īpaša velme būt jaukai pret cilvēkiem. Šis pasākums bija ļoti noderīgs gan man, gan maniem klases biedriem.”

Materiālu sagatavoja 7. klases audzinātāja: Ligita Ridūze

Madlienas vidusskolas

Darbības mērķis
Uzdevumi
Prioritātes

Skolas metodiskā darba prioritāte – Pedagogu sadarbība mācību procesā kompetenču pieejā balstīta mācību saturakvalitatīvai realizācijai

Skolas audzināšanas darba prioritāte – Veselīga dzīvesveida nozīmes aktualizācija mācību un audzināšanas darbā

Skolas saimnieciskā un administratīvā darba prioritātes – Atsevišķu izglītības iestādes telpu remonts, saskaņā ar izstrādāto Rīcības plānu un iestādes budžeta iespējām

Perspektīvā plānošana tuvākajam (2019.- 2021.) un tālākajam attīstības periodam ( 2020. -2027.)