Peldi droši
30.05.2019.


Apmēram divas trešdaļas Latvijas iedzīvotāju neprot pietiekami labi peldēt.

Lai arī oficiālā peldsezona ir sākusies tikai otrdien, 15. maijā, uz ūdens reģistrēto nelaimju skaits jau ir liels. Jaunākais pētījums liecina, ka vairāk nekā divām trešdaļām peldētāju nav pietiekamu peldētprasmju. Lai atgādinātu par piesardzību ūdens tuvumā, kā arī par to, pie kā var novest pārgalvība, peldēšanas instruktori otrdien demonstrēja, kā noteikti nevajadzētu rīkoties.

Oficiāla peldsezona otrdien atklāta 56 peldvietās, kurās Veselības inspekcija pārbaudījusi ūdens kvalitāti un atzinusi to par labu esam. Ņemot vērā karsto laiku, peldētprieki šogad varēja sākties krietni ātrāk. Vairākos gadījumos tas jau beidzies traģiski. Šogad noslīkuši jau 29 cilvēki, – vairumā gadījumu iemels tam bijusi pārgalvība. No pirmdien noslīkušajiem diviem vīriešiem viens bija mēģinājis pārpeldēt ezeru. Glābēji atgādina, ka tai jābūt pazīstamai peldvietai un nevajag pārvērtēt savas spējas.

Galvenais nosacījums ir peldēt, kad ūdens ir līdz kaklam. Ja būs dziļāk, tad palīdzēt bieži nevarēs arī glābējs, jo noslīkšana var notikt vienā mirklī.

Statistika liecina, ka visbiežāk noslīkst gados jauni un pārgalvīgi vīrieši, kā arī bērni. Latvijas Peldēšanas federācijas pētījumā noskaidrots, – lai gan Latvija ir viena no ūdeņiem bagātākajām valstīm pasaulē, iedzīvotāju peldētprasme ir zem katras kritikas.

Latvijas Peldēšanas Federācija (LPF) aicina drošu un patīkamu atpūtu ūdens tuvumā vai peldoties:

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Lejupielāde [3.76 MB]

Madlienas vidusskolas

Darbības mērķis
Uzdevumi
Prioritātes

Skolas metodiskā darba prioritāte – Pedagogu sadarbība mācību procesā kompetenču pieejā balstīta mācību saturakvalitatīvai realizācijai

Skolas audzināšanas darba prioritāte – Veselīga dzīvesveida nozīmes aktualizācija mācību un audzināšanas darbā

Skolas saimnieciskā un administratīvā darba prioritātes – Atsevišķu izglītības iestādes telpu remonts, saskaņā ar izstrādāto Rīcības plānu un iestādes budžeta iespējām

Perspektīvā plānošana tuvākajam (2019.- 2021.) un tālākajam attīstības periodam ( 2020. -2027.)