Erasmus+ skolotāju kursi Florencē
30. jūnijā dizaina un tehnoloģiju skolotāja Ilze Smilškalne un vizuālās mākslas skolotāja Sanita Kovaļkova devās Erasmus+ Teacher Academy piedāvātajos tālākizglītības kursos “Aktīvā māksla: izpratne un baudīšana. Māksla klasē un ārpus tās” (“Active Art: Understanding and Enjoying. Art in the Classroom and Beyond”), kuri norisinājās Itālijā, saulainajā Florencē. Kursos piedalījās 12 dažādu mācību priekšmetu skolotāji no vairākām Eiropas valstīm – Polijas, Portugāles, Spānijas, Slovākijas, Horvātijas un Latvijas. Kursi ilga no 1. līdz 6. jūlijam, kuru laikā tika pilnveidotas dažādas prasmes – saskarsme un komunikācija ar pārējiem kursa biedriem, sadarbība grupu un pāru darbos, kā arī radošuma veicināšana un problēmrisināšana. Pirmajā dienā visiem bija jāprezentē sava skola, mācību priekšmets un jāiepazīstina ar savu darba ikdienu. Kursa pasniedzēja Monika Ogaza ar vairāku gadu pieredzi mākslas mācīšanā un mākslas terapijā izglītoja par mākslas psiholoģijas un mākslas terapijas pamatiem, krāsām, emocijām un sevis izteikšanu mākslā, kā arī kreativitātes veicināšanu audzēkņos. Teorētiskās zināšanas tika nostiprinātas un papildinātas ar praktiskiem uzdevumiem. Pasniedzējas vadībā tika veikti dažādu tehniku un mākslas veidu uzdevumi gan viņas mākslas studijā, gan Florences ielās. Uzdevumi bija pamācoši, jēgpilni, aizraujoši, un tiem bija vairāki posmi. Atgriezeniskās saites sniegšanai par paveikto dalībnieki tika sadalīti grupās, lai pilnveidotu prasmi izteikties un izpaust savas jūtas, emocijas. Kursu noslēdzošajā dienā grupa devās kultūras aktivitātes braucienā uz Toskānas reģiona Chianti vīna dārziem, lai iepazītu tradicionālo vīnogu audzēšanu un vīna ražošanu.
Brīvais laiks pēc kursu nodarbībām tika izmantots lietderīgi, lai iepazītu Florences kultūras un mākslas mantojumu. Tūristu piepildīto ielu straumes veda uz populārākajiem apskates objektiem – Florences Katedrāli, Piti pili, Boboli dārziem, Mikelandželo laukumu, slavenajiem Florences tiltiem, it īpaši Ponte Vecchio, slavenu skulptūru kopijām, kā Mikelandželo “Dāvids”, Čellīni “Persejs ar medūzas galvu” un Ammannati Neptūna strūklaku. Nedēļas laikā tika iepazīti Florences tirdziņi ar tipiskajiem ādas izstrādājumiem un tūristu vilinošiem dažādiem suvenīriem. Izgaršoti slavenie itāļu ēdieni – dažādu veidu pasta, picas un saldējums gelato. Vienā no pēcpusdienām skolotājas devās uz Pizu, lai aplūkotu Pizas katedrāles laukuma ansambli – torni, katedrāli un baptistēriju. Apskatīts arī tika Pizas Universitātes Botāniskais dārzs.
Kursos iepazinu radošus mākslas pieredzēšanas veidus, daudz kreatīvu uzdevumu piemēru. Apguvu, kā veidot vairāku etapu uzdevumus. Praktiski izmēģināju jēgpilnus uzdevumus un sapratu, kā tos adaptēt darbā ar skolēniem. Apstiprināju savu uzskatu par to, cik ļoti māksla ir svarīga bērna attīstībā un kā to veicināt. Izprotu, kā nodalīt mākslas terapiju no mākslas kā terapijas. Kursu saturs bija ļoti noderīgs un tiks izmantots mākslas nodarbību plānošanā. Iegūtā pieredze ļauj salīdzināt un izvērtēt ārzemju praksi ar mūsējo. Vietējās kultūras, arhitektūras un mākslas iepazīšana ļaus pilnīgāk veidot mācību stundas par mākslas vēsturi, stiliem. Paldies par doto iespēju!
Vizuālās mākslas skolotāja Sanita Kovaļkova